Obalno Piranska Kronika

KOPER – Ne dogaja se prav pogosto, da bi vozniki avtomobilov zapeljali v polno avtobusno čakalnico. Toda prav to se je zgodilo minuli ponedeljek v središču Kopra. Huda prometna nesreča, ki se je zgodila pred veleblagovnico Soča natanko ob 13.13, je zaznamovala dve koprski družini. V prvi se bodo prav gotovo še dolgo in ne brez občutka krivde spominjali sinove neprevidne vožnje, v drugi pa bodo poskušali sinu pomagati, da bi čim prej okreval. Nesreča, v kateri je bil huje ranjen 19-letni T.P, bi poleg tega lahko imela še veliko hujše posledice, celo tragične. Zato poraja ponedeljkov dogodek vrsto vprašanj in polemik.

Kot smo že poročali, so dijaka srednje zdravstvene šole v izolski bolnišnici v ponedeljek popoldne zaradi večkratnega zloma stegnenice operirali. Imel je tudi hud pretres možganov in več ran po glavi. Izgubil je veliko krvi in še vedno potrebuje veliko počitka.

Nesrečo je povzročil 18-letni Matej Bilas, ki je imel vozniški izpit šele dobra dva tedna. Sedel je za volanom očetovega beemveja. Matej se z nami ni hotel pogovarjati, povedal je le, da ne drži, da je vozil prehitro in da je vozilo začelo zanašati zaradi njegove napake pri prestavljanju brzin. Dodal je, da je pri vožnji z vozilom, ki ima pogon na zadnjih kolesih, lahko usodna že najmanjša napaka.

Nenavadna prometna nesreča je bila seveda tema številnih pogovorov in razprav. Živahna polemika, ki je v posameznih pisanjih postala prav ostra, se je razvnela tudi na spletni strani Obala.net. Do četrtka se je na njej zbralo kar 190 komentarjev o tej nesreči. Svoj pogled na dogodek so prispevali tako najstniki, številni mladi, kot tudi starejši vozniki. Veliko ostrih besed je letelo na račun mladega voznika, kritizirali so njegovega očeta, ki mu je dovolil za volan, mnogi so sočustovali s poškodovanim fantom. Nekateri so predlagali umiritev prometa v središču Kopra, drugi pa so opozorili na omejitev, ki velja za mlade voznike v Italiji. Ti lahko sprva vozijo samo vozila, ki imajo le 1000 kubičnih centimetrov prostornine.

Pogovarjali pa smo se z njegovim očetom Srečkom Bilasom, ki nam je povedal, da moramo sina razumeti, saj je še vedno v šoku in da mu je zelo hudo. Prve dni po nesreči tudi ni odšel v šolo, obiskuje namreč četrti letnik ekonomske srednje šole. “”Vsi trije, žena, Matej in jaz, smo bili pri Tomu. Sočustvujemo z njegovo družino,”” je ponedeljkov dogodek obžaloval Matejev oče. Potrdil nam je, da je sin sveže pečeni voznik in nam zagotovil, da sin ni divjal. To lahko potrdijo tudi številne priče, ki so dogodek opazovale z dovolj varne razdalje, je še pristavil. “”Zaneslo ga je, ker je napačno prestavil. Nesrečo pripisujemo njegovi neizkušenosti,”” je še dodal.

“”Moj sin ni delal šova””

Matejev oče nam je zanikal govorice, češ da je sinu kupil beemveja za uspešno opravljeni vozniški izpit. “”Avto je moj. Kupili smo ga, še preden je sin naredil izpit. Doslej ga je vozil le nekajkrat. Kupili smo ga decembra in ni bil namenjen njemu,”” nam je odgovarjal na naša vprašanja. “”Res mi lahko rečejo, da sem kriv. Moja krivda je v tem, da sem mu dovolil voziti avto, vendar poudarjam, da sin na avtobusni postaji ni delal nobenega šova. Beemveja sin verjetno ne bo več vozil, najbrž ga bomo prodali. Zdaj ugotavljam, da takšen avtomobil res ni primeren za mlade voznike, temveč le za bolj izkušene,”” je še pristavil Bilas. Kakorkoli že, voznikovo odgovornost bo prav gotovo presojalo sodišče, ki bo moralo ugotoviti tudi vse okoliščine, ki so botrovale tej nenavadni nesreči. Mnogi se zdaj sprašujejo, ali bi lahko takšne in podobne nesreče v mestnih jedrih preprečili z ustreznimi omejitvami in s hitrostnimi ovirami. Po ponedeljkovi nesreči se namreč počutijo ogroženi številni pešci, ki pogosto nemočno opazujejo dogajanje na cestah.

V središču Kopra je kar nekaj takih cest, kjer vozniki preveč pritiskajo na plin. Pred časom so tako že stanovalci iz okolice Cankarjeve ulice opozorili na nevarnost, ki preti pešcem, še zlasti pa otrokom, šolarjem in dijakom, ki hodijo ob njej.

So pešci ogroženi?

Na Mestni občini Koper so nam povedali, da v uradu za gospodarske javne službe in promet pripravljajo projekt ureditve Cankarjeve ulice. Pred časom ga je že obravnavala komisija za tehnično urejanje prometa in njeni člani so predlagali, da ne bi postavili klasičnih ležečih policajev, temveč da bi dvignili prehode za pešce. Predlog ureditve naj bi bil pripravljen že ta mesec. Zaradi hitrosti se hudujejo tudi stanovalci ulice Belveder (nad koprsko marino), po kateri vozijo tudi reševalna vozila, ki bi jih hitrostne ovire motile, postavitev tovrstnih ovir na takih poteh ne priporoča niti zakonodaja. Mojca Beljan, tiskovna predstavnica župana, nam je povedala, da na tako prometnih ulicah, kot je Pristaniška ulica, doslej v občinskih strokovnih službah niso bili naklonjeni postavitvi hitrostnih ovir. V uradu za gospodarske javne službe in promet so že pred časom prav zaradi velike gostote pešcev in vozil začeli pripravljati projekt urejanja Pristaniške ulice in Piranske ceste, kjer naj bi prevetrili smeri prednostnih cest in preučili možnost postavitve semaforja, kar bi prav gotovo prispevalo k zmanjšanju hitrosti v tem delu središču mesta.

Tudi prometni strokovnjaki opozarjajo, da je v središčih mest, kjer se na tako zoženem območju pojavlja toliko različnih udeležencev v prometu, lahko usodna tudi vožnja pri 50 kilometrih na uro. Vozniki bi morali prilagoditi hitrost in jo zmanjšati pod dovoljeno mejo. Toda praksa kaže, da bi takšni vozniki pri drugih voznikih povzročili pravi gnev in da bi jih začeli nestrpno opozarjati, naj vendarle pospešijo. Takšna je žal naša prometna kultura, kamor sodi tudi divja in objestna vožnja sredi mesta.

About

Your email will not be published. Name and Email fields are required.